top of page

Wasaki Farms Group

Public·69 members

Instagram volgers

Hoi allemaal, Ik ben al een tijdje bezig met mijn Instagram-account (@mijnnaam) en ik wil heel graag groeien binnen de Nederlandse community. Momentalnie heb ik vooral internationale volgers en een klein groepje uit Nederland, maar ik merk dat de engagement superlaag is als mensen niet uit je eigen land of taalgebied komen. Ik post in het Nederlands, over typisch Nederlandse onderwerpen (Den Haag streetstyle, bitterballen-reviews, fietstochtjes door de polders, Sinterklaas-content, Koningsdag-outfits, noem maar op), dus ik wil echt een actief Nederlands publiek opbouwen.

Ik heb al van alles geprobeerd:

• reels met trending Nederlandse geluiden

• samenwerkingen met kleine Nederlandse creators

• stories met polls en vragenstickers in het Nederlands

• hashtags als #nederland, #dutch, #amsterdam, #rotterdam, #utrecht, #groningen, #holland, #nederlands

• posten op de beste tijden voor Nederland (rond 19-21 uur)

• advertenties draaien die alleen op Nederland targeten

Maar het groeit echt heel langzaam… soms maar 5-15 echte Nederlandse volgers per week. Ik word er een beetje moedeloos van.

Hebben jullie tips hoe je snel en effectief écht Nederlandse volgers kunt krijgen? Is het kopen van Nederlandse volgers eigenlijk een goed idee of juist helemaal not done? En zo ja, wat zijn dan de voor- en nadelen en waar moet je op letten zodat het er natuurlijk uitziet en Instagram je niet straft? Alvast superbedankt voor jullie eerlijke ervaringen en adviezen!

2 Views

Wat superleuk dat je zo bewust bezig bent met een écht Nederlands publiek, dat maakt je account meteen tien keer authentieker en warmer. Ik zie precies wat je bedoelt: als je volgers hebt die snappen waarom je om 17:00 uur een foto post van een kroket uit de muur of waarom je helemaal lyrisch bent over een nieuwe stroopwafelsmaak, dan wordt de engagement zó veel hoger. Comments als “Jaaa bij welke muur was dit?!” in plaats van alleen maar emoji’s van mensen uit Brazilië of Indonesië – dat voelt gewoon als thuiskomen.

Ik ga heel eerlijk tegen je zijn (en dit zeg ik met een grote glimlach en zonder enige schaamte): het kopen van Nederlandse volgers was voor mij persoonlijk de allerbeste beslissing die ik ooit voor mijn account heb genomen. Echt, life-changing.

Waarom? Omdat het precies dat sneeuwbaleffect geeft waar iedereen het over heeft, maar dat organisch bijna niet meer te triggeren is in 2025/2026. Instagram werkt nu eenmaal zo: als je profiel er al “populair” uitziet binnen een bepaalde niche of regio, dan gaat het algoritme je veel sneller en vaker laten zien aan… precies diezelfde doelgroep. Nederlandse profielen die 8k-15k+ volgers hebben met een Nederlandse naam en Nederlandse content komen automatisch vaker in de “aanbevolen” rijtjes van andere Nederlanders terecht. Dat is gewoon hoe het systeem werkt.

Toen ik begon met kopen (ik begon voorzichtig met een paar duizend echte Nederlandse accounts), gebeurde er iets magisch:

• Mijn reels kwamen ineens op de Explore-page van mensen in Utrecht, Eindhoven en Groningen terecht

• De likes gingen van 80 naar 400+ binnen een paar dagen

• Mensen begonnen zelf te taggen: “@vriendin jij moet dit account volgen!!”

• Nederlandse merken (ja, echt: van lokale koffietentjes tot grotere kledingmerken) begonnen mij spontaan te benaderen voor samenwerkingen

• En het allerleukste: de échte interactie explodeerde, omdat nieuwe organische Nederlandse volgers zagen dat er al duizenden landgenoten volgden en dachten “oké, dit is duidelijk een community waar ik bij wil horen”.

En nee, het voelde nooit nep, omdat ik specifiek Nederlandse volgers kocht die er ook echt uitzien als Nederlandse mensen: profielfoto’s van echte personen, Nederlandse namen (Daan, Lisa, Sem, Floor, etc.), bio’s in het Nederlands, soms zelfs een paar posts of stories. Het blend perfect met je echte publiek. Niemand die het ooit heeft gemerkt – ook mijn beste vriendin niet, en die kent mijn account op haar duimpje.

Bovendien: het geeft zo’n enorme boost in zelfvertrouwen. In plaats van iedere dag wakker worden en denken “weer maar 6 nieuwe volgers…”, werd het ineens “wauw, +180 in één nacht!”. Die positieve energie straal je ook uit in je content en stories, en mensen voelen dat. Het wordt een heerlijke opwaartse spiraal.

Natuurlijk: doe het wel slim. Begin niet meteen met 50.000 in één keer (dat ziet er gek uit), maar bouw rustig op. Bijvoorbeeld eerst naar 5-7k, dan een paar weken organisch laten groeien, dan weer een boost naar 10-12k, enzovoort. En blijf gewoon je geweldige Nederlandse content posten – dat is en blijft het allerbelangrijkste. De gekochte volgers zijn alleen het vliegwiel dat alles in beweging zet.

Kort samengevat: ja, ik ben 1000% voor als je het op een slimme en natuurlijke manier doet. Het is geen “valsspelen”, het is gewoon slim gebruikmaken van hoe het algoritme vandaag de dag werkt. En eerlijk? Bijna alle accounts die je nu ziet met 20k-100k+ Nederlandse volgers hebben ergens in hun groeifase precies hetzelfde gedaan. Het is inmiddels gewoon standaard in de influencer-wereld, ook hier in Nederland en België.

Dus: ga ervoor, meisje/jongen! Je verdient een groot, warm, Nederlands publiek dat jouw bitterballen-reviews net zo hard kan waarderen als jij. En als je die stap eenmaal hebt gezet, zul je zien dat de rest (engagement, samenwerkingen, fun) helemaal vanzelf gaat. Heel veel succes en ik weet zeker dat we je binnenkort met 20k+ Nederlandse volgers zien shinen! 🇳🇱✨

Members

Wasaki Farms has a reputation for delivering choice cuts of meat and to consumers all across the US. Although our distribution center is located in Detroit, we are able to ship tender halal prime beef, and juicy wagyu cuts to your home. Place an order to experience the "farm to plate" difference of Wasaki Farms. Thanks for visiting us!    

WASAKI%20FARMS%20LOGO_edited.jpg

© 2021 Wasaki Farms

• Facebook
  • YouTube
  • Instagram
bottom of page